Marta Gębalska

Marta_Gebalska

Wybierając literę S kierowałam się faktem, że kształt ten kojarzy mi się z przepływem, z płynącą swobodnie energią. Myślałam o kontekście naszego projektu i tym, że jest on dedykowany służbom medycznym, ludziom, którzy udzielają innym pomocy. Pomoc to jest dla mnie właśnie taki przepływ energii między jednym człowiekiem, a drugim. Jest to użycie pokładów własnej siły fizycznej i psychicznej w celu ratowania czyjegoś zdrowia i życia. Realizację mojej części projektu HMR postanowiłam połączyć z elementami improwizacji ruchowej, żeby zilustrować przepływ energii. Ruch tutaj czerpie źródło z impulsu, którym najczęściej jest poruszające się ciało partnera. Często jest to impuls celowy, a my przyjmując tą energię pozwalamy jej płynąć przez nasze ciało i wyzwalać kolejny krok. Następnym elementem był dla mnie wybór 8 słów (cyfra 8 to splecione dwie litery S) na literę S, przywołujących na myśl uczucia, stany, które według mnie towarzyszą pracownikom służby zdrowia w codziennej pracy, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Te 8 słów było punktem wyjściowym do elementów improwizacji ruchowej.


SAMOTNOŚĆ
SPOKÓJ
SYMBIOZA
STRACH
STYGMAT
STRATA
SŁABOŚĆ
SIŁA

Marta Gębalska – artystka, malarka, której podstawowym narzędziem wyrazu jest kolor. Głównym tematem jej prac jest abstrakcja geometryczna, wykonywana w technice olejnej.

 

Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Otrzymała dyplom z wyróżnieniem w dziedzinie malarstwa pod kierunkiem prof. Ryszarda Hungera. W 2014 roku ukończyła studia podyplomowe ze specjalnością Miedzynarodowy Rynek Sztuki w L’école des Métiers de la Culture et du Marché de l’Art, w Paryżu. W latach 2011-2014 związana zawodowo z rynkiem sztuki. Współpracowała z Galerie Paul Frèches, Art Media Agency w Paryżu oraz domem aukcyjnym Ader&Nordmann. Uczestniczka warsztatów artystycznych, między innymi: Letniej Akademii InSEA, Przytok (2000, 2001), Jelenia Góra (2000, 2001), International Summer Academy InSEA TRI-ANGEL, Scheersberg, (2002, 2003), Niemcy.

 

Od 2018 roku studentka Wydziału Sztuk Scenicznych Akademii Muzycznej w Łodzi na specjalizacji Choreografia i Techniki Tańca.

 

Interesuje się tańcem flamenco, butoh oraz metodą przypadkowości Merce’a Cunnigham’a.